Alla inlägg under september 2007

Av vardbitradetssistasuck - 7 september 2007 13:52

"1 L mjölk (grön), köttfärs, 3 kaffe (ICA) 49:- bryggmalet mellanrost, äpplejuice"

"Fanta, grönsaker, rödbetssallad, gravad lax, krov/köttbullar/dyl, potatis, 2 små mjölkpaket, fil, se & hör, hushållspapper, kaffebröd, limpa, pålägg, fiskbullar i hummersås"

"2 L "röd" mjölk, 1 yoghurt (ej med frukt), smörgåsrån, 3 äpplen, 2 bananer"

"Kaffe,svamp_champ eller kantareller, vaxbönor, lök, potatis, ägg"

"Potatis, sås, ost, pripps, fanta, snus, Se & Hör, rakblad, limpa, toa- och hushållspapper"

" Kaffe bryggmalet mellanrost, Yoggi, 1 L mjölk (mellan)"

"4 grapefrukter, 2 yoghurt naturell, 1 Aftonbladet + Klick, ny Lotto"

" Något kött, mjölk, fanta, mineralvatten, kex, öl, toapapper + hushållsrulle, liten ost, vispgrädde, sill, rotmos, stora servetter, snus"


Av vardbitradetssistasuck - 7 september 2007 13:07

Sent igår kväll satt hennes parfym kvar i mina händer, fast jag sedan ett par timmar klivit ur de grå jobbarbyxorna. På balkongen, med en filt omkring mig, läste jag romanen Regissören av Alexander Ahndoril medan jag väntade på att potatisen skulle koka klart.

  Vanligtvis är handtvagning en procedur som sker mekaniskt och numera omedvetet. Nu hade arbetsdagen avslutats med ett besök hos Clara. Som så många gånger förut höll hon mina båda händer mellan sina släta handflator. Hon log och såg på mig under en vild och spretig lugg när jag försökte förklara att jag skojat tidigare. När jag sade att jag inte alltid är snäll. Hon hade sett undrande ut, kanske lite ledsen, och nu gjorde jag mitt bästa för att tala om vad jag egentligen menat: att jag bara kunde hoppas på att vara just så snäll som hon varje gång vi ses upprepar att jag är. Det var ett försök att komma undan något... som jag inte kan lägga fingret på. Men det hade tydligen skrämt henne och nu satt jag i klistret.

  Det kom jag att tänka på där, på balkongen, när jag just vänt sida (mitt i inspelningen av Nattvardsgästerna) och min läsvana trogen förde fingerknotorna mot munnen.

Ovido - Quiz & Flashcards