Alla inlägg den 6 december 2007

Av vardbitradetssistasuck - 6 december 2007 11:25

Vi plockade fram advenstpynt idag, Lova och jag. Högst upp i ett skåp: travar med ljusstakar, ljusmanschetter, sex olika adventstjärnor. Allt i fina lådor från olika årtionden. Sjuttiotalets trästjärna, femtiotalets i mässing, sextiotalets i koppar. "Mina två stjärnor är i papper" sa jag "en vit och en i olika färger". "I papper har jag inte en enda" svarade Lova . Vi tog fram en stjärna och två stakar. Kroken var redan på plats sedan tidigare, så det var bara att haka på och slänga sladden över gardinstången. Stjärnan hängde fint och av sladden syntes inget, den doldes av gardinerna. Där ser man - ännu ett argument för att hålla sig med gardiner. Stakarna ställdes på plats direkt.

När jag gick i slasket nedanför lös det varmt i Lovas alla fönster.

Ovido - Quiz & Flashcards